Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2008

Ισραηλινός Άραβας* διδάσκει στους Παλαιστινίους το Ολοκαύτωμα

Του Γιοάβ Στερν

Ένα ενδιαφέρον άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ισραηλινή εφημερίδα «Χαάρετς» στις 26/06/2008** και θίγει ένα θέμα ταμπού. Το πώς βλέπει ο αραβικός κόσμος και ειδικότερα οι Παλαιστίνιοι το Ολοκαύτωμα, το οποίο αποτέλεσε την βασική κινητήρια δύναμη για τη δημιουργία του κράτους του Ισραήλ και την παλαιστινιακή Νάκμπα. Δημοσιεύουμε τα κυριότερα σημεία του άρθρου

Ο Μαχάμιντ, του οποίου η οικογένεια κατάγεται από ένα κατεστραμμένο χωριό κοντά σε αυτό που είναι σήμερα το Μεγκίντο, είναι ο ιδρυτής και διευθυντής του ιδιωτικού μουσείου για το Ολοκαύτωμα στην Ναζαρέτ***.

Βρισκόμαστε καθοδόν για το προσφυγικό στρατόπεδο Μπαλάτα, όπου πρόκειται να δώσει μία διάλεξη. Η ένταση στο σημείο ελέγχου ανεβαίνει.

Γενικά, οι Παλαιστίνιοι και οι Άραβες δεν συζητούν για το Ολοκαύτωμα. Η απόσταση μεταξύ της αλληλεγγύης με τον εβραϊκό λαό και της αλληλεγγύης προς το εβραϊκό κράτος είναι μικρή και συνήθως δεν συζητιέται ειδικά σε ένα στρατόπεδο προσφύγων.

Ο Μαχαμίντ έχει μία μοναδική θεώρηση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Υποστηρίζει ότι ο παλαιστινιακός λαός πλήρωσε το τίμημα για το Ολοκαύτωμα με την Νάκμπα-την «καταστροφή» όπως αποκαλούν οι άραβες την ημέρα της ανεξαρτησίας του Ισραήλ. Ο Μαχαμίντ λέει ότι οι Παλαιστίνιοι πληρώνουν ακόμη το τίμημα για το Ολοκαύτωμα και θα συνεχίσουν να πληρώνουν, αν δεν μάθουν τι συνέβη στους Εβραίους.

Έχει δώσει διαλέξεις στην Ναμπλούς στο παρελθόν, αλλά είναι η πρώτη φορά που θα μιλήσει στην Μπαλάτα. Ο Μαχαμίντ αρχίζει την διάλεξή του με τον ισχυρισμό ότι το σιωνιστικό κίνημα απέτυχε παταγωδώς. «Οι περισσότεροι Εβραίοι δεν ήλθαν στην Παλαιστίνη. Ακόμη και σήμερα, υπάρχουν οκτώ εκατομμύρια Εβραίοι στον κόσμο που δεν βρίσκονται εδώ. Που είναι;»

Το πλήθος ακούει προσεκτικά. Ένας από τους καλεσμένους σερβίρει χυμούς και μπισκότα. Όταν στέκεται, φαίνεται το όπλο του στην ζώνη. Ο Μαχαμίντ σηκώνει τα χέρια του και προειδοποιεί ότι οι Παλαιστίνιοι δεν πρέπει να γίνουν σαν τον πρόεδρο του Ιράν Μαχμούντ Αχμαντινεζάντ. Αυτός, λέει, παίζει το παιχνίδι των σιωνιστών. Οι Παλαιστίνιοι θα πρέπει να θυμούνται τα ασθενή σημεία των Εβραίων. «Γνώρισε τον εχθρό σου» λέει.

Δεν λέει ακριβώς τι συνέβη στους Εβραίους στη διάρκεια του Ολοκαυτώματος, το υπαινίσσεται. Δείχνει φωτογραφίες Εβραίων κρατουμένων που εξοντώθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και λέει ότι οι Παλαιστίνιοι πρέπει να χρησιμοποιούν «κατανόηση για το τι οι άλλοι πιστεύουν, όχι να το απορρίπτουν».

«Οι Ισραηλινοί πιστεύουν σε αυτό, οι Γερμανοί και οι Γάλλοι επίσης. Πρέπει και εμείς να το υιοθετήσουμε», λέει. Μιλώντας προς το κοινό, συνεχίζει: «Εσείς, που ζείτε στην Μπαλάτα, μπορείτε να πείτε σε κάποιον ότι είναι ψέμα»;

Ο Μαχαμίντ επιμένει ότι οι Παλαιστίνιοι πρέπει να εγκαταλείψουν τον ένοπλο αγώνα κατά του Ισραήλ, λέγοντας ότι έχασαν έξι εκατομμύρια από τον λαό τους, οι θάνατοι 25 από μία τρομοκρατική επίθεση δεν θα τους αποθαρρύνει.

Κάποιος άλλος που παρακολούθησε την συζήτηση, ντόπιος, θυμώνει. Δεν υπάρχει λογική στο να μετατραπεί η κατοχή σε κατοχή πέντε αστέρων, λέει. Τάσσεται επίσης κατά των ισχυρισμών του Μαχαμίντ ότι το σιωνιστικό κίνημα απέτυχε. «Αν ένας Εβραίος έρχεται, και πήραν την ορχιδέα του πατέρα μου στην Γιάφα, δεν απέτυχε. Δεν έχετε διαβάσει τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών. Κάθονται σε μία σκηνή αλλά θέλουν να ελέγξουν ολόκληρο τον κόσμο».

Καθώς φεύγουμε από το στρατόπεδο προσφύγων και επιστρέφουμε πίσω στο μπλόκο της Χαγουάρα η ένταση πέφτει. Οι δημοσιογράφοι συζητούν στα εβραϊκά με τους προσκεκλημένους. Στο σημείο ελέγχου, ο Μαχαμίντ βγάζει την αστυνομική του ταυτότητα να τη δείξει στην στρατιωτίνα. Μαζί με την ταυτότητα, κουβαλά πάντοτε μία φωτογραφία ενός Εβραιόπαιδου από το Ολοκαύτωμα-γιατί να μην κάνουμε τους στρατιώτες να ντραπούν λίγο; Όταν η Ισραηλινή στρατιωτίνα εκφράζει έκπληξη, βγάζει και άλλες φωτογραφίες Εβραίων από το Ολοκαύτωμα και της λέει ότι μόλις έδωσε μία διάλεξη για το θέμα αυτό στην Μπαλάτα.

*Παλαιστίνιος που έχει ισραηλινή υπηκόοτητα

**http://www.haaretz.com/hasen/spages/996592.html


***http://alkaritha.org/modules/news/

Δεν υπάρχουν σχόλια: